Friday, August 24, 2012

This is not normal!! 普通じゃないかも!!

It was the 2nd week in Japan. We have been sight seeing almost everyday, but I felt like I was taking it easy once I got to Hokkaido.  I guess my baby was sending messages the whole time (my tummy was tight often). I just heard lots of friends (even Dr and nurses) saying how it is very common to feel tightness the whole pregnancy with baby #3, I thought I was feeling just normal! As I was getting ready for the day, I had this strange feeling that I shouldn't do what we had planned to do for that day and stay home. Now I know it was spirit whispering ;0) but I wasn't wise enough to listen to it. Josiah was leaving soon to the US, so I wanted him to see Japan as much as possible!

After I got kids ready to go to school, my tummy felt a lot tighter than usual! I really had to lie down... soon my lower back and my stomach started hurting, I felt like I had to cross my legs because I felt like my baby was coming down!! I knew that it was not normal. The feeling was not so usual. After laying for a while to see if things would calm down... I knew we'd better hurry to see the Dr.

日本に来てから1週目半くらいのことでした。日本についてからは休みなく毎日のように観光して、子供の時差ぼけのせいもあって全然眠れずって日が続いてました。でも、北海道の実家に来てからはハードスケジュールかって思えばそうでもないようなきは自分ではしてたのですが。体はそうは思ってなかったんでしょうかねぇ。友人や、主治医、看護士さんからも3人目はずっと張るからって言われてたのもあって、これは普通普通っておもってたんです。母にしては私を見てハラハラしてたって。その日も旦那を連れてちょっと遠くまで観光にって思ってて、色々朝から調べて、準備オーケーって思いながらも、なんかどこかで今日は家にいたほうがいいのかもなんて思いながら。きっと神様がやめたほうがいいよって警告してくれてたのに、主人ももうすぐアメリカ帰るからってちょっと体に無理してるかなぁってわかっていながらも聞かないようにしてたのかも。

子供たちの幼稚園の用意して、なんかいつもと張りが違うのに気がついて、ソファーにとりあえず横になって様子を見てみました。だんだん腰も痛くなって、お腹も張るだけじゃなくって痛みも来て、足を交差してないと赤ちゃんが出てくるんじゃないかって言うような圧がかかって、これは普通じゃないのがさすがに私もすぐわかりました。心配かけたくないからとりあえず横になるねって言うだけにしておいて、でも母には何か違うっていうのは見てすぐわかったらしい。

しばらく寝てみてもやっぱり張りはそう簡単には落ち着かなくって、主人にも病院行ったほうがいいかもといつもと違うことを話して、(でもアメリカはそう簡単に病院とかいかないから、よっぽどこれはまずいと思わなきゃ行かないのでそこらへんを説明して)すぐ母に運転してもらって行くことにしました。

  

1 comment:

Matt and Alissa said...

I'm sorry that all started on your trip to Japan. I'm glad that you were able to come home still pregnant. Good luck to you. I hope everything goes well and very smooth.